
08 juni 2020
Kennismaken met Mandy – Banqueting Manager
Mandy werkt al ruim 4,5 jaar op onze banqueting afdeling en kent inmiddels dan ook alle ins en outs van de locatie om jullie evenement of bruiloft tot een onvergetelijk succes te maken. Ze geeft jullie graag een kijkje in haar dagelijks leven als Banqueting Manager en staat te springen om de organisatie van jullie bruiloft, zakelijk event of privéfeest tot in de puntjes te verzorgen.
Van bijbaan naar vaste baan
Tijdens mijn opleiding werkte ik als bijbaan in de bediening op een groot aantal horeca- en eventlocaties. Eén daarvan was Buitenplaats Amerongen, welke van begin af aan altijd al mijn favoriet is geweest. De opleiding die ik volgde was de HBO opleiding Facility Management op de Hogeschool Utrecht. Na hierna 3 maanden te zijn gaan reizen door Azië om vervolgens op zoek te gaan naar een baan, kreeg ik bij terugkomst een baan aangeboden hier bij Swijnenburg | meet & celebrate. Je kan dus eigenlijk wel zeggen dat ik hier al vrijwel 7,5 jaar meedraai en dat zegt denk ik wel genoeg over de onwijs leuke sfeer die hier heerst.
Mensen-mens met oog voor detail
Ik ben echt een mensen-mens en krijg onwijs veel energie van gezelligheid en het anderen naar hun zin maken. Daarnaast ben ik iemand die niet goed stil kan zitten en het liefst zoveel mogelijk tegelijkertijd aan het regelen is. Ook word ik er oprecht gelukkig van om alles echt tot in detail te verzorgen. Er is daarom volgens mij geen baan die beter bij mij past dan Event Manager zijn op een te gekke evenementenlocatie als deze. Het is niet voor niets dat ik hier al bijna 5 jaar elke dag met veel plezier het landgoed op loop.
Bijdrage aan dé grote dag
Het allerleukste aan mijn werk vind ik dat ik voor een bruidspaar echt een bijdrage kan leveren aan de mooiste dag van hun leven. Wat ik hierbij extra leuk vind is om zowel het bruidspaar als de gasten gedurende de dag te verrassen door steeds net even wat extra’s te doen.
Geen werkdag is hetzelfde
Wat het werk ook zo leuk maakt, is dat geen werkdag hier hetzelfde is! Naast dat het per dag verschilt of we een bruiloft, een zakelijk- of een particulier evenement hebben, is ook bijvoorbeeld elke bruiloft echt weer anders.
Als Banqueting manager ben ik eindverantwoordelijk voor de operationele uitvoering van alle evenementen op Buitenplaats Amerongen. Mijn werkweek bestaat uit 3 dagen leidinggeven op de vloer en 1 dag op kantoor. Deze 4-daagse werkweek is echt ontzettend fijn. Het zorgt ervoor dat ik, ondanks de onregelmatige werktijden, elke week wel een dagje extra heb om tijd door te brengen met mijn vriend, familie en vrienden.
De dagen dat ik op de vloer sta begint de dag met het openen en opstarten van de panden waarin het evenement van die dag plaatsvindt. Hierna doen we gezellig een kop koffie met het team, waarna ik aansluitend de personeelsbriefing geef. Even voordat de gasten arriveren spreek ik met de opdrachtgever of ceremoniemeester de dag door om er zeker van te zijn dat alles naar verwachting zal verlopen en worden de laatste details gecheckt. Vanaf het moment dat de gasten aankomen is het eigenlijk (vooral bij huwelijken) de hele dag gewoon knallen met z’n allen. Dan is het vaak heel hard werken, maar hebben we zowel voor als achter de schermen onwijs veel plezier met elkaar (en met de gasten). Of je nou een dag van 8 of van 12 uur draait, het vliegt altijd voorbij! Gedurende zo’n dag zie je mij verder vooral veel van hot naar her rennen, ondersteun ik het bedienend personeel waar nodig en zorg ik ervoor dat alles voor elk onderdeel van de dag weer netjes op tijd en tot in detail klaar staat.
Op woensdag zit ik vrijwel altijd op kantoor. Op deze dag begin ik de dag met het doornemen van alle werkbrieven voor de komende week. Hierna spreken we de belangrijkste details door met accountmanager, de banquetingmanager en de banquetingchef waarin alle vragen die een ieder nog heeft getackeld worden en de evenementen van de afgelopen week worden geëvalueerd. De rest van de dag maak ik de personeelsplanning voor de komende weken en doe ik de uitvragen naar de leveranciers.
Met elkaar een topevent neerzetten
Het leukste moment van de dag vind ik de briefing van het personeel bij een grote bruiloft of een groot zakelijk evenement. Met een heel team medewerkers de belangrijkste details van de dag doornemen en hen dan motiveren om met elkaar weer een topevent neer te gaan zetten. Een ander leuk moment is dan vervolgens om na afloop de reacties van een bruidspaar of de opdrachtgever te krijgen waaruit dan blijkt dat zij het, mede door het personeel, als een zeer geslaagde dag hebben ervaren. Dat is waar je het voor doet toch?
‘Ga je zelf nu ook op deze locatie trouwen?’
Deze vraag wordt mij gemiddeld zo’n 50x per jaar gesteld als het niet meer is, haha. En tuurlijk, als ik er niet al dagelijks kwam was dit zeker een locatie geweest die bovenaan m’n lijstje zou staan. Maar mijn eigen trouwdag vier ik toch liever op een locatie die voor mij ook nog speciaal is. Want hoe prachtig ik het landgoed elke dag nog vind, na 7,5 jaar is dit unieke landgoed voor mij toch wel wat ‘normaler’ geworden.
Teamwork makes the dream work
De grootste reden waarom ik hier werk is omdat het echt een kick geeft om samen met een ontzettend gedreven, gastvrij en gezellig team elke dag weer te streven naar het hoogst haalbare. Mijn missie om bruidsparen een nog mooiere dag te bezorgen dan ze al voor ogen hadden maakt mijn werk elke dag opnieuw weer een leuke uitdaging. En hoe leuk is het om veel energie in zo’n dag te steken en er dan zelf ook nog eens energie van te krijgen.
Voor wie overweegt om hun event of bruiloft bij ons plaats te laten vinden; ik ontvang jullie op de dag zelf graag op onze prachtige locatie en zal er echt alles aan doen om te zorgen dat het jullie aan niets ontbreekt!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Bijeenkomen
Eten & drinken